Klant: IKEA Nederland: februari-november 2015
Bezoek website: http://www.ikea.nl

Toelichting:
Gedurende 10 maanden ben ik wederom door IKEA Nederland ingehuurd als externe Search Engine Marketing specialist (SEA en SEO).
Daarnaast heb ik vanaf augustus leiding gegeven aan een project om de customer decision journey in de keuken categorie te verbeteren. Tot mijn taken en verantwoordelijkheden tijdens deze opdracht behoorden o.a.:

  • De ontwikkeling en uitvoering van de Search Engine Advertising (SEA) strategie en campagnes
  • De ontwikkeling van een Dynamic Retargeting strategie voor de IKEA webshop en de IKEA Famliy Card
  • De implementatie van een tag-managment tool en procedures (Tealium)
  • De ontwikkeling van geautomatiseerde productieadvertentiecampagnes gebaseerd op productfeeds (Google Shopping)
  • De uitvoering van reguliere Search Engine Optimization (SEO) werkzaamheden
  • De selectie van een nieuw SEA bureau en het begeleiden van de overgang naar dit nieuwe bureau
  • Het opstellen van een opstellen van een digitaal actieplan ter verbetering van de customer decision journey in de Keuken categorie, de afstemming hiervan met diverse interne stakeholders, het uitzetten en managen van 15 deelprojecten.