Nuon-online marketing-SEA-Display
Klant: Vattenfall (v/h Nuon). Interim project van februari - december 2016

Toelichting:

Vattenfall (v/h Nuon) is een energieonderneming die elektriciteit en energie-gerelateerde producten produceert en levert. Een betrouwbare, betaalbare en zo schoon mogelijke energielevering staat daarbij centraal.

Van februari tot juli 2016 ben ik door Vattenfall Nederland, toen nog Nuon, ingehuurd om namens het Online Sales team o.a. de volgende taken op me te nemen:

– Projectmanagement voor alle online marketing campagnes voor het Cluster Klant Worden
– Eindverantwoordelijk voor het SEA kanaal: strategie, uitvoering, aansturing van bureaus
– Online campagne management voor het Winback Showcase programma: een voor Nuon belangrijk pilot programma waarbij de inzet van micro-campagnes wordt getest voor uitrol naar de hele organisatie.



Resultaten, o.a.:

  • Lancering succesvolle online acquisitiecampagnes onder hoge tijdsdruk, o.a. de Nuon Zomeractie, Nuon Verhuisweken, Nuon Win-Back campagne. Met name de Nuon Zomeractie was zo succesvol, dat deze meerdere keren verlengd is;
  • Toename online sales via het “eigen” kanaal via geoptimaliseerde SEA campagnes. Voor het eerst kon online sales via de eigen kanalen werken met dezelfde aantrekkelijke pakketten als de online energievergelijkers;
  • Afgenomen afhankelijkheid in online sales van de online energievergelijkers, met als bijkomend voordeel dat men in de toekomst eigen marketingprogramma’s op de direct geworven klanten kon toepassen.

  • Referentie Nathalie Hovens, Marketeer bij Nuon:
    “In het eerste halfjaar van 2016 heb ik met Rosanne samengewerkt aan campagnes en projecten voor online acquisitie. Rosanne werkt resultaatgericht, heeft een positief kritische blik, betrekt collega’s en deelt haar kennis. Met het hart op de tong, haar doortastendheid en flexibiliteit is ze een hele fijne collega om mee samen te werken.”