Bij ZO! Online Marketing staat kennisoverdracht voorop. Daarom bieden wij uiteraard ook trainingen aan op het gebied van SEA (Zoekmachine adverteren, Google Ads), SEO (Zoekmachine optimalisatie) en Google Analytics.
Veel kennis kan je tegenwoordig zelf, online, al vergaren. Dat is een prima startpunt! Aan het einde van deze pagina vind je een aantal links naar goede online kennisbronnen. Maar daarna begint het pas – de toepassing van de opgedane kennis in de praktijk. Voor iedereen die een stapje verder wil gaan en/of een training helemaal wil toesnijden op specifieke vraagstukken voor zijn/haar bedrijf, biedt ZO! Online Marketing een training op maat.
Het opzetten van een Google Ads campagne lijkt niet moeilijk. Een paar zoekwoorden, een paar advertenties: klaar! Toch komen veel adverteerders er naar verloop van tijd achter dat er veel meer mogelijkheden en optimalisaties zijn dan ze in eerste instantie dachten. Hiermee blijven kansen onbenut of wordt te veel uitgegeven aan irrelevante kliks. En zelfs als je SEA hebt uitbesteed, is het goed om je kennis te vergroten, zodat je het bureau optimaal kunt aansturen.
ZO! Online Marketing geeft trainingen aan zowel beginners als meer ervaren gebruikers van Google Ads. Elke training wordt op maat “opgebouwd” op basis van de concrete situatie en de trainingsbehoefte van de klant. Opdrachten en voorbeelden komen uit de eigen Google Ads account(s). Zoveel mogelijk learning by doing is het uitgangspunt.
“Rosanne verzorgde voor het hele team een inspirerende en leerzame training. Gepassioneerd deelde zij haar kennis over hoe het beste te halen uit zoekmachine marketing en social media, Onze vragen waren destijds gericht op online marketing van evenementen, zoals Museumnacht en Bunkerdag. De training heeft ons zeker geholpen qua marketing en kaartverkoop. Rosanne is een expert in haar vakgebied, een zeer prettig persoon om mee samen te werken!”
Zoekmachine optimalisatie is kennisintensief. Zoals beschreven op de pagina over onze SEO dienstverlening, is het een samenspel van de juiste techniek, de juiste content en opbouwen van autoriteit in de markt. Vandaar dat er doorgaans veel mensen bij betrokken zijn, van de webbouwer tot en met de webeditor en de PR afdeling.
Afhankelijk van de doelgroep en de ervaring met SEO, maakt ZO! Online Marketing een complete training op maat. Bij de één zal de focus meer liggen op techniek, bij de ander op content of het vergaren van (relevante) links. De website wordt vooraf goed bekeken, zodat we zoveel mogelijk gebruik kunnen maken van daadwerkelijke voorbeelden. Wie weet kunnen we ter plekke al wat zaken verbeteren!
Heb je weleens rondgestruind in Google Analytics? Dan ben je vast onder de indruk van alle mogelijkheden. En misschien vraag je je af waar te beginnen met het analyseren van data en het optimaliseren van je website. Ook als je al eens eerder een Google Analytics training hebt gevolgd, zit je vast met een hoop vervolgvragen.
ZO! Online Marketing geeft trainingen aan beginners en meer ervaren Google Analytics gebruikers, al naar gelang de behoefte. Daarbij ontkomen we vaak niet aan een stuk theorie. Toch proberen we de training zoveel mogelijk samen te stellen op basis van de praktijksituatie van de klant. Soms vragen we om de theorie alvast via Analytics Academy (zie onder) online te volgen, zodat we tijdens de training meteen de praktijk in kunnen duiken aan de hand van concrete vragen en cases. Dat is immers het meest leerzaam en het leukst om te doen!
Natuurlijk hangen de uiteindelijke kosten af van de duur van de training, het aantal deelnemers en de benodigde voorbereiding. Om toch een indicatie te kunnen geven: houd rekening met €495 voor een dagdeel met maximaal 8 deelnemers. Neem contact op voor alle mogelijkheden en een voorstel op maat!