Visie op online marketing - de customer journey

Visie op online marketing

Of je nu een product of dienst verkoopt, iedere potentiële klant zoekt van tevoren naar informatie. In die zoektocht komt hij of zij op meerdere momenten in aanraking met jouw bedrijf of product. Offline, online, thuis, onderweg of in de winkel. En het stopt niet bij de aankoop: via social media laten klanten immers duidelijk weten wat ze van je vinden.

Optimale klantreis

De uitdaging is om de juiste boodschap via het juiste kanaal op het juiste moment  bij je doelgroep te krijgen. Door ervoor te zorgen dat alles zoveel mogelijk op elkaar aansluit, creëer je een optimale klantreis (customer journey) voor je klanten, en zorg je voor zo min mogelijk waste van je marketingbudget. Dit is dan ook het doel waar ZO! Online Marketing altijd van uitgaat. Lees er meer over op de pagina Online marketing strategie.

Integratie en samenwerking

Binnen veel bedrijven ligt de verantwoordelijkheid voor online marketing bij een een aparte afdeling “Online” of “Digital”: een clubje digitale experts, dat enigszins los staat van de rest van de organisatie. Er staat daardoor een “split” in de organisatie: tussen on- en offline, tussen branding en performance of tussen marketing en sales.

In de visie van ZO! Online Marketing wordt een goede online marketing aanpak altijd gedragen door de hele organisatie. Natuurlijk zijn er specialismes, die (terecht!) extra aandacht verdienen, maar uiteindelijk moeten ze wel bijdragen aan de overall businessdoelstellingen. ZO! Online Marketing is dan ook voorstander van het betrekken van meerdere afdelingen en specialisten bij het bedenken, uitvoeren én optimaliseren van online marketing plannen.

ZO Online marketing - Visie op kennisoverdracht

Kennis is key

Online marketing is continu in beweging. Er komen nog steeds nieuwe kanalen bij. De hoeveelheid data neemt toe. ZO! Online Marketing hecht daarom veel waarde aan kennisoverdracht. Eén van haar doelen is om het digitale kennisniveau van haar klanten bij elke opdracht een stapje hoger te krijgen. Dit kan door individuele medewerkers te coachen, interne kennis- of trainingsessies te organiseren of regelmatig “bijpraatsessies” met interne stakeholders te regelen.