Hoe stel ik een goede vacature voor een online marketeer op? Welke skills heeft deze eigenlijk nodig? En hoe kan ik een sollicitant goed beoordelen terwijl ik zelf geen online specialist ben?
Voorbeelden van vragen die we regelmatig horen bij klanten.
Deze vragen leven niet alleen bij kleinere of middelgrote bedrijven, óók bij grote bedrijven met een HR afdeling. En eigenlijk is dat logisch. Elke recruitment professional zal je vertellen dat het werven en selecteren niet iets is dat je er zomaar even bij doet. Dit geldt nog sterker voor het werven van een online/digitale professional.
Moet je dan gelijk maar een duur gespecialiseerd werving & selectiebureau inschakelen? Nee, er is ook een andere optie: werving en selectie support door ZO! Online Marketing.
Voordat je daadwerkelijk een online vacature live zet, stel je waarschijnlijk eerst een team samen dat de werving & selectie gaat begeleiden. Dit kunnen de directeur en de marketing medewerker zijn bij een klein bedrijf, maar ook HR professionals in het geval van een grotere organisatie. Hoe je jouw Recruitment team ook samenstelt, ZO! Online Marketing treedt graag op als digitaal verlengstuk van dit team. We bieden ondersteuning op de volgende vlakken:
“Identity Games is een snelgroeiend bedrijf dat (bord)spellen bedenkt, ontwikkelt en verkoopt. Ons bestaande marketing team richtte zich tot nu toe met name op het ontwikkelen en uitvoeren van sterke offline campagnestrategieën. Onze online marketing kochten we altijd extern in, maar we realiseerden ons dat we meer kennis in house wilden hebben. Vandaar dat we besloten een online marketeer te gaan werven. Veel mensen lijkt het leuk om bij een spelletjesbedrijf te werken, dus we wisten vooraf dat we genoeg reacties zouden krijgen. Maar welke vragen moesten we de kandidaten stellen, welke vaardigheden hebben ze precies nodig? We hebben Rosanne de Kruijf gevraagd ons te helpen bij het hele werving en selectieproces. Dit is erg goed bevallen. Inmiddels werkt de door ons samen aangenomen Online Marketeer hier nu een paar maanden en we kunnen nu al niet meer zonder hem.”
Soms gaat een klantvraag verder dan alleen het invullen van een positie. Dan is de achterliggende vraag hoe zij hun (digitale) organisatie het beste kunnen inrichten. Ook hier denken we graag mee, aangezien we veel organisaties van binnenuit hebben meegemaakt. We geven o.a. advies over: