Blog Zo! Doe je dat

Kennis delen is leuk. Mijn moeder zei altijd al dat ik juf moest worden. Tijdens mijn opdrachten probeer ik zoveel mogelijk kennis over te dragen aan mijn klanten. Eigenlijk gaat dat vanzelf, want ik praat graag (en enthousiast) over het online marketing vak.

Vandaar dat ik heb besloten het online marketing blog Zo! doe je dat te starten. Elke keer pak ik één onderwerp bij de kop en probeer ik zoveel mogelijk concrete tips en voorbeelden te geven.

Enjoy reading!

Rosanne de Kruijf

08
JUL
2020
ROPO effect tijdens Corona crisis

Corona en het toegenomen “Research Online, Purchase Offline” effect

We hebben het allemaal gemerkt: tijdens de Corona periode zijn we meer online gaan kopen. Uit onderzoek uitgevoerd door Adobe blijkt dat Amerikaanse consumenten tijdens de Covid-19 pandemie in mei zelfs 7% meer online hebben uitgegeven dan in de periode voor de feestdagen in...
18
MEI
2020

Mijn 10 (online) marketing tips voor zzp-ers of freelancers

“Hoe kom jij eigenlijk aan je opdrachten?” of “Hoe pak jij zelf je online marketing aan”? Ik krijg deze vragen regelmatig van collega zzp-ers en freelancers. Het korte antwoord is eigenlijk heel simpel: ik onderhoud mijn netwerk en zorg dat ik “zichtbaar” ben in de markt. Dit...
30
APR
2020

Corona of Amazon? Waarom Google weer gratis Shopping resultaten gaat tonen

Op 21 april 2020 maakte Google bekend dat het, na 8 jaar, weer gratis productvermeldingen gaat tonen in de zoekresultaten. Vooralsnog alleen in de US en op de Shopping tab, maar voor het einde van het jaar wil Google dit over de hele wereld uitrollen. Waarom doet Google dit? In...
28
OKT
2019
Starten met online verkoop is meer dan het starten van een webshop

Waarom starten met online verkoop méér is dan het opzetten van een webshop

Alhoewel we al jaren praten over de noodzaak van digitale transformatie, zitten veel bedrijven er nog middenin. Sterker nog, ik ben in de praktijk veel bedrijven tegengekomen, die nu pas begonnen zijn met het opzetten van een volwaardig online verkoopkanaal. En daar waar de...
05
JUL
2019
Thumbnail Zo

Online marketing tip: Bekijk je SEO, Google Ads en Google Shopping resultaten ook eens gezamenlijk

Ik kom het heel vaak tegen: bedrijven die met hun producten goed scoren in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google en daarnaast zowel Google Ads tekstadvertenties én Google shopping advertenties inzetten. Op zich niets mis mee, zou je denken. Goede zichtbaarheid,...
08
DEC
2018
head versus longtail SEA strategie

Head versus tail: drie adviezen voor uw zoekwoord strategie

Natuurlijk wil je als bedrijf zichtbaar en vindbaar zijn op zoveel mogelijk zoektermen. En wil je dat je zoekmachine marketing inspanningen zoveel mogelijk (relevante) bezoekers én zoveel mogelijk concrete conversies opleveren. Maar wat is nu de beste aanpak om dat te bereiken?...