Blog Zo! Doe je dat

Kennis delen is leuk. Mijn moeder zei altijd al dat ik juf moest worden. Tijdens mijn opdrachten probeer ik zoveel mogelijk kennis over te dragen aan mijn klanten. Eigenlijk gaat dat vanzelf, want ik praat graag (en enthousiast) over het online marketing vak.

Helaas blijft het aantal toehoorders daarbij beperkt. Vandaar dat ik heb besloten het online marketing blog Zo! doe je dat te starten. Elke keer pak ik één onderwerp bij de kop en probeer ik zoveel mogelijk concrete tips en voorbeelden te geven. Enjoy reading!

17
FEB
2017
Google Expanded Text ads - eenheidsworst

Google Adwords Expanded Text Ads: weg met de eenheidsworst!

Sinds de introductie van Google Adwords Expanded Text Ads, in het voorjaar van 2016, ben ik ze aan het verzamelen: de allerbeste voorbeelden van goed ingezette tekstadvertenties in Google Adwords. Maar dat blijkt nog niet mee te vallen… Wat zijn Expanded Text Ads ook alweer?...
25
AUG
2016

Mijn 10 (online) marketing tips voor zzp-ers of freelancers

“Hoe kom jij eigenlijk aan je opdrachten?” of “Hoe pak jij zelf je online marketing aan”? Ik krijg deze vragen regelmatig van collega zzp-ers en freelancers. Het korte antwoord is eigenlijk heel simpel: ik onderhoud mijn netwerk en zorg dat ik “zichtbaar” ben in de markt. Dit...
06
JAN
2016

Oproep: laten we in 2016 minder krampachtig omgaan met privacy

Ik wil 2016 graag beginnen met een oproep: laten we iets minder krampachtig omgaan met onze (online) privacy. Als ik heel eerlijk ben, heb ik me regelmatig gestoord aan de berichtgeving over digitale innovaties. Het lijkt wel alsof we alleen oog hebben voor de mogelijke negatieve...
30
SEP
2015

Staat Google’s cash cow onder druk? Drie bedreigingen voor Google Adwords

Ondanks alle nieuwe initiatieven, van Google Glass tot zelfrijdende auto’s, blijft Google nog steeds verreweg het meeste geld verdienen aan Adwords, het eigen advertentieprogramma. Volgens een recent artikel in Business Insider was net iets minder dan 90% van Google’s totale...
25
SEP
2014
Thumbnail Zo

Online marketing tip: zo maak je slim gebruik van (geplande) sitelinks in Adwords

Adverteerders en bureaus die veel met Google Adwords werken kennen ze wel: sitelinks oftewel sitelink extensies. Het zijn de blauwe linkjes onder een Adwords advertentie, die linken naar specifieke pagina’s op de website. Er wordt veel gebruik van gemaakt, want je claimt...
05
SEP
2014
Thumbnail Zo

Online marketing tip: Bekijk je SEO, Adwords en Google Shopping resultaten ook eens gezamenlijk, in plaats van apart.

Ik kom het heel vaak tegen: bedrijven die met hun producten goed scoren in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google en daarnaast zowel Adwords tekstadvertenties én Google shopping advertenties inzetten. Op zich niets mis mee, zou je denken. Goede zichtbaarheid,...
11
FEB
2014
GoodSearch - zoekmachine voor het goede doel

5 andere zoekmachines dan Google – en waarom ze je aandacht verdienen

Of het nu komt door de discussies rondom privacy misbruik of de dominantie van Google, eens in de zoveel tijd komt de vraag weer naar boven: “Is er nou echt geen alternatief voor Google?” Nou nee, eigenlijk niet. Zeker niet als je kijkt naar smartphone en tablet. Kijk maar naar...
16
JAN
2014

Online Marketing in 2014: 5 ontwikkelingen die ik in de gaten ga houden

Tien jaar geleden (!) las ik een toen spiksplinternieuw boek van Al en Laura Ries met de titel “The Fall of Advertising and the Rise of PR”. Ze beschreven het fenomeen dat steeds meer bedrijven niet alleen vertrouwden op het klassieke adverteren via radio, TV en print, maar ook...
08
MEI
2013
head versus longtail SEA strategie

Head versus tail: drie adviezen voor uw zoekmachine marketing strategie

Natuurlijk wil je als bedrijf zichtbaar en vindbaar zijn op zoveel mogelijk zoektermen. En wil je dat je zoekmachine marketing inspanningen zoveel mogelijk (relevante) bezoekers én zoveel mogelijk concrete conversies opleveren. Maar wat is nu de beste aanpak om dat te bereiken?...
12