Klantcase Identity Games - de spellenmakers van Nederland

Identity Games. Werving & selectie support.

Al 25 jaar brengt Identity Games – dé spellenmaker van Nederland voor zowel consument als bedrijf- menig huiskamer tot leven. Met ruim 25 medewerkers en een geweldig assortiment wereldwijd verkochte titels (o.a. Escape Room the Game, Monopoly op maat, Who’s the Dude, Mouthguard Challenge, Weetjes Kwartetten) werkt men hard aan internationale groei.

Informatie over dit project

Het marketing team van Identity Games werkt keihard om alle spellen en merken internationaal te ondersteunen, zowel off- als online. Voor de online marketing campagnes werkte men samen met diverse externe partijen. Echter, zeker sinds de grote doorbraak met het spel Escape Room The Game nam de behoefte aan interne online marketing expertise en capaciteit toe. Helemaal zodra de Virtual Reality versie van dit spel uitgeroepen werd tot Speelgoed van het Jaar!

Identity Games besloot dan ook een online marketeer in dienst te gaan nemen. Zelf hadden ze onvoldoende specialistische kennis van online marketing, vandaar dat ze ZO! Online Marketing hebben ingeschakeld om:

  • de vacature te helpen opstellen;
  • kandidaten te selecteren;
  • gesprekken te voeren;
  • te adviseren over beloning.

Resultaten

Online marketing medewerker aangenomen en succesvol geïntegreerd in de organisatie. Beide partijen tevreden.

Referentie

"Identity Games is een snelgroeiend bedrijf dat (bord)spellen bedenkt, ontwikkelt en verkoopt. Ons bestaande marketing team richtte zich tot nu toe met name op het ontwikkelen en uitvoeren van sterke offline campagnestrategieën. Online marketing ondersteuning werd altijd extern ingekocht. We realiseerden ons dat we deze kennis ook in-house wilden hebben. Vandaar dat we besloten een online marketeer te gaan werven. Veel mensen lijkt het leuk om bij een spelletjesbedrijf te werken, dus we wisten vooraf dat we genoeg reacties zouden krijgen. Maar welke vragen moesten we de kandidaten stellen, welke vaardigheden hebben ze precies nodig? Zelf hadden we onvoldoende specialistische kennis van online marketing. We hebben Rosanne de Kruijf gevraagd ons te helpen bij het opstellen van de vacaturetekst, het selecteren van kandidaten en het voeren van de gesprekken. Dit is erg goed bevallen. Inmiddels werkt de door ons samen aangenomen Online Marketeer hier nu een aantal maanden en we kunnen nu al niet meer zonder hem."