Bijna elke Nederlander kent IKEA van haar functionele en betaalbare meubels met een uniek design. Eind jaren ’70 opende IKEA haar eerste winkel in Nederland. Inmiddels zijn er 13 winkels geopend die klanten kunnen bezoeken, naast de online winkel die haar deuren opende in 2013.
ZO! Online Marketing, in de persoon van Rosanne de Kruijf, werd voor de eerste keer door IKEA Nederland ingehuurd aan de vooravond van de lancering van de webshop. Dit was uiteraard een zeer interessante en belangrijke periode voor IKEA Nederland.
Het was haar opdracht om zoveel mogelijk producten en diensten zo snel mogelijk zichtbaar en vindbaar te krijgen in de zoekmachines. Zij was o.a. verantwoordelijk voor:
Een aantal jaar later is zij nog eens teruggevraagd door IKEA Nederland. Naast bovenstaande taken, kwamen er toen nog een aantal specifieke taken bij, zoals:
“Tijdens haar periode bij IKEA Nederland was Rosanne de Kruijf verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van onze zoekmachine marketing strategie (SEO en SEA), met name in relatie tot de lancering van onze Nederlandse webshop. Een stevig project, dat zij van begin tot einde heeft begeleid, resulterend in meer traffic en meer omzet uit Search. Haar expertise gaat echter verder dan zoekmachines en samen met haar social media, pr en webanalytics collega’s heeft ze aan veel fronten meegewerkt aan een betere klantervaring voor de online IKEA consument. Rosanne heeft een hele gestructureerde manier van werken, een kritische maar constructieve houding met altijd een duidelijk doel voor ogen. Ze is een echte professional en een ontzettend prettig persoon om mee te werken.”
“Rosanne is a person with a tremendous inner drive and contagious enthusiasm. Thanks to her great communication skills she can transmit her technical knowledge in simple terms at various levels of the organisation. Her dedication and focused efforts paired with a clear vision help her provide direction and a clear plan to the team. In short, Rosanne makes complicated things simply happen.”