Klant: IKEA Nederland: mei-december 2013
Bezoek website: http://www.ikea.nl

Toelichting:
In de periode mei 2013- december ben ik door IKEA Nederland ingehuurd als externe Search Engine Marketing professional. Tijdens deze zeer interessante en belangrijke periode voor IKEA Nederland, waarin o.a. hun eerste webshop is gelanceerd, was ik verantwoordelijk voor:

  • de ontwikkeling en uitvoering van de  Search Engine Advertising (SEA) strategie en campagnes;
  • de ontwikkeling en uitvoering van de Search Engine Optimization (SEO) strategie, zorgen voor maximale online zichtbaarheid van IKEA’s duizenden producten;
  • het vaststellen en analyseren van key performance indicators (KPI’s) om de zoekmachine campagnes en webshop conversies te optimaliseren;
  • het verder verbeteren van  de manier waarop online prestaties worden gemeten en gerapporteerd (o.a. dashbooards);
  • het intern bijbrengen van specialistische kennis o.h.g.v. SEO, SEA en Webanalytics;
  • budget/agency management;
  • afstemmen en integreren van de Nederlandse strategie met de IKEA global online marketing strategie.

Referentie Monika Matuszewska, Webanalytics Manager bij IKEA Nederland:
“Rosanne is a person with a tremendous inner drive and contagious enthusiasm. Thanks to her great communication skills she can transmit her technical knowledge in simple terms at various levels of the organisation. Her dedication and focused efforts paired with a clear vision help her provide direction and a clear plan to the team. In short, Rosanne makes complicated things simply happen”