Klanten en projecten Zo! Online Marketing - Dolfinarium

Dolfinarium. SEA, SEO, Webanalytics en Site Optimalisatie.

Het Dolfinarium, gevestigd in Harderwijk, is het grootste zeezoogdierenpark van Europa. Het bestaat al sinds 1955 en trekt  jaarlijks honderdduizenden bezoekers. Naast zeezoogdieren wil het park zich ook steeds meer gaan richten op waterpret met een nieuw Waterpark.

 

Informatie over dit project

Resultaten, o.a.:

Cross-domain Google Analytics implementatie gerealiseerd met externe ticketshop, waardoor men voor het eerst goed zicht kreeg in online ticket sales;
Online dashboard en maandelijkse Analytics rapportages opgezet;
A.h.v. inzichten uit Analytics diverse verbeteringen in de boekingsfunnel doergevoerd, o.a. meer focus op tickets voor vandaag of morgen (grootste aandeel in online sales), duidelijkere navigatie, duidelijkere uitleg verschil in prijzen etc.;
Succesvolle SEA campagnes opgezet vanaf scratch, conversiepercentages lagen beduidend hoger dan andere kanalen;
Verbeteringen doorgevoerd in belangrijke (landings)pagina’s voor SEO/SEA;
Afgenomen afhankelijkheid in online sales van de online ticketveilingsites, met als bijkomend voordeel dat men in de toekomst eigen marketingprogramma’s op de direct geworven klanten kon toepassen.

Referentie

“Rosanne is a great consultant who has advised our companies, Walibi Holland and Dolfinarium in an excellent way. We are very happy with Rosanne’s expertise and will certainly recommend her to any other company.”